czwartek, 15 maja 2014

Koloryzacja włosów domowym sposobem-krepina

Ostatnio poczułam ogromną potrzebę odświeżenia koloru włosów, ale nie miałam akurat pod ręką żadnej szamponetki, a do miasta 20 km. Co postanowiłam zrobić? Sięgnąć do pomysłów z dzieciństwa! :)

Koloryzacja włosów domowym sposobem
czyli szerokie zastosowanie...krepiny.
Tak się akurat złożyło, że miałam jeszcze w szafce pozostałości po czerwonej krepinie (taka trochę lepsza bibuła), a potrzebowałam nasycić włosy odrobiną koloru. Gdy byłam młodsza, zdarzyło mi się zrobić kilka pasemek zwykłą bibułą-teraz postanowiłam wrócić do tego sposobu.
Co będzie nam potrzebne:
-krepina lub bibuła (na długość i gęstość podobną do moich włosów, wystarczą jedynie dwa kawałki o wymiarach mniej więcej 10x20cm.)
-miseczka z bardzo ciepłą wodą
-rękawiczki

Sposób przygotowania:
1. Zwilżamy włosy ciepłą wodą, delikatnie osuszamy ręcznikiem.
2. Dzielimy włosy na grubsze pasma.
3. Zakładamy rękawiczki-chyba, że czerwona skóra nam nie przeszkadza. :)
4. Odcinamy kawałek krepiny/bibuły, moczymy w ciepłej wodzie, po czym owijamy nią jedno z pasm, dość mocno wgniatając (nie pocieramy!) ją we włosy.
5. Powtarzamy to do momentu, aż poradzimy sobie ze wszystkimi pasmami.

Teoretycznie, można by było poczekać ok. godzinę i zmyć barwnik z włosów, ale ja po prostu kładę się z nim spać (tu warto uważać na jasną pościel, choć zmycie bibuły nie powinno sprawić problemu-gorzej z farbą). Rano mam piękny odcień, który potrafi się utrzymać nawet do 3 myć.

(różnica jest w rzeczywistości odrobinę subtelniejsza-pierwsze zdjęcie musiałam nieco rozjaśnić, bo było robione wieczorem, gdy światło nie było najlepsze)

Stosowałam ten sposób już kilka razy, nigdy nie zauważyłam pogorszonego stanu włosów, więc śmiem twierdzić, że to niezła alternatywa, gdy jesteście zdesperowane. :)

Warto jednak wspomnieć, że nie każda bibuła/krepina będą w porządku. Niektóre mają w sobie barwniki, które niekoniecznie dobrze zareagują z Waszymi włosami, dlatego warto najpierw to sprawdzić, koloryzując mały, niewidoczny kosmyk-na próbę.

Niedługo więcej domowych sposobów! 

2 komentarze:

  1. Bibułą owijać lepiej w wilgotne, czy suche włosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak jak napisałam, najpierw trzeba zwilżyć włosy-nie mogą być suche.

      Usuń

Problemy, sugestie?