czwartek, 21 sierpnia 2014

Jak zrobić edytowane gify?

Jakiś czas temu na tumblrze pojawił się pomysł napisania notki na temat tego, jak robię gify. Wyrobiłam się z czasem całkiem nieźle i dziś specjalnie nakręciłam coś maleńkiego, co wyjaśni, w jaki sposób działają moje programy.

Jak zrobić edytowane gify?
krótki i przydatny tutorial na temat animowanych grafik
Na pewno istnieją łatwiejsze sposoby, jednak uważam, że mój jest o tyle ciekawy, iż ja swoje gify mogę dowolnie edytować. Robię to niestety raczej rzadko, bo wymaga to ogromnej cierpliwości i dokładności.
1. Na początku nagrywamy kamerą/aparatem/kamerką/telefonem króciutki filmik, z którego chcemy zrobić gif. Nie musi być idealnie taki, jak chcemy-i tak wytniemy z niego odpowiedni kawałek.

2. Filmik odpalamy w programie, który pozwoli nam na robienie screenów klatka po klatce. Ja używam Gom Playera.


3. Za pomocą panelu kontrolnego (F7) robimy screeny wszystkich klatek z filmiku (Screen capture lub ctrl+e).


4. Wchodzimy do folderu, w którym zapisano wszystkie klatki (domyślnie: Dokumenty>Gom Player>Capture), jeśli zajdzie taka potrzeba (jak u mnie) obracamy zdjęcia.


5. Teraz, jeśli oczywiście chcecie, możecie delikatnie poprawić zdjęcia w programie PhotoScape. Jeśli nie, możecie przejść od razu do punktu 7.
Ja masowo wykadrowałam zdjęcia (Batch Editor>Ustaw pionowy wymiar zdjęcia>Kadruj) a następnie pogłębiłam kolory, które były trochę nijakie (Batch Editor>Filtr>Zastosuj filtr>Pogłęb (wysoki); Przyciemnij (wysoki)). W programie możecie ustawić ścieżkę edytowanych plików.



6. I teraz (w moim przypadku)-dodawanie podpisu.
Nie lubię, gdy ktoś podbiera mi zdjęcia i ucina podpis, więc na gifach również je dodaję. By go dodać korzystamy z opcji ''Obiekt''.

7. Ostatnia rzecz to sklejenie klatek w całość. Znów odpalamy PhotoScape (AniGif) i ustawiamy czas w jakim mają zmienić się klatki, po czym zapisujemy gif.



8. Efekt końcowy:


Inne gify znajdziecie na moim tumblrze. :)

Mam nadzieję, że wpis trochę rozjaśnił Wam sposób, w jaki robię takie porąbane gify. :)

2 komentarze:

Problemy, sugestie?